4 april 2012

Sandviksvecka

Ja ni är ju så många som har undrat vad jag egentligen gör och hur jag har det när jag är uppe i Sandviken. Självklart ska jag besvara alla era frågor... eller nej, ingen som har frågat och inte heller så möe intressant att veta helt enkelt men när jag nu ändå har släpat med mig datorn från kontoret till hotellet så tänkte jag att jag skulle visa lite hur jag har det här uppe.

Nu är ju inte denna veckan riktigt som alla andra då jag har kollegan Martin med mig men jag ska göra mitt bästa med att förklara ändå.

En vecka här består framför allt mycket av sånt här:

Från tåget
 Det vill säga olika slags utsikter från tååååget. Ja det tar ju en 7 timmar dörr till dörr ungefär och den delen av tiden får man helt enkelt avverka på tåget. Är det en bra tågdag, dvs ingen korglutning eller någon konstig person som stör miljön allt för mycket, brukar den mesta tiden på tåget gå åt till att jobba.

När man sedan är på plats här uppe består tiden delvis av detta:

En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör...
 Det vill säga buss mellan Gävle och Sandviken. Jag har helt enkelt tröttnat på att bo på Princess i Sandviken (trots att de piffade till sviten tills 50 cent skulle spela där). Deras vackra guldkranar och badkar i marmor i all ära så faller mig ändå Winn eller Scandic bättre i smaken här inne i Gävle (eller beror det helt enkelt bara på bonuspoängen jag samlar på mig...:) Får ju känna mig som 25 år minus många gånger dessutom på bussen vilket ju inte heller är fel.

Väl på plats på hotellet gäller det att välja vilken av sängarna man ska välja... Önskar alltid att en viss person kunde varit med... (det är det bonusopoängen ska gå till när tid väl finnes)

Hmm, vilken välja inatt...
Jobbar gör jag ju också när jag är här uppe naturligtvis, på detta ställe:

Sandvik Coromant
I vanliga fall blir det något enkelt på hotellrummet att käka på kvällarna. Lyx denna gång med lite sällskap så det blev hotellrestaurangen minsann! Kvällens erbjudande var för en gångs skull inte redan slut och mumsigt var det dessutom!

Normala middagen, fint ska det va

Lyxmiddag med sällskap och "riktig" mat!
Sist men inte minst har vi hunnit med lite sightseeing i Gävle idag. Kom på att jag har varit här en hel del nu sista 1,5 åren men nej, vill inte räkna hur många dagar. Programmet fick Martin bestämma så det blev Bockens placering och efter en skymt av Gefle IF:s hemmaarena även ett besök utanför Strömvallen.

Bockens historia
Men nu är det dags att sova, måste ju upp tidigt imorgon för att hinna äta frukost innan bussen går och sedan bär det hemåt igen imorgon eftermiddag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar