27 april 2012

Hänglåsebron

Visste inte riktigt vart den här bron låg någonstans men ikväll på vår "lilla" (bara 1,5 timme) promenad upptäckte jag den till min lycka. Hade ju dock inte tänkt på att vårt lås skulle pimpas till lite med så det får bli en av helgens att göra.

Tanken är att om du hänger ett lås här och slänger nykeln i Seine så ska du för alltid ha Paris i ditt hjärta. Jag tänker att om vi sätter dit det tillsammans lär vi också alltid ha varandra i våra hjärtan (vilket jag ju redan vet i och för sig). Saken är den att låset jag tog med är det lås jag brukar använda på idrottskliniken så frågan är nu om även mitt gym kommer ha en extra fin plats i hjärtat också... Men men, kan väl inte vara negativt i alla fall ;)

Pimpa och återvända hit ska vi denna helg i alla fall!

Har för övrigt ätit aligot ikväll, en specialitet från där jag bodde i Frankrike för en herrans massa år sedan. Gott var det! För er som inte vet så är det mos med massor med ost och vitlök i (säger inte högt att Johannes tyckte det smakade som eldoradopulvermos...).
Vi har det bra vi :)


1 kommentar: