23 augusti 2012

Sporting

Igår kväll gjorde jag något jag aldrig gjort förut! Det var att testa lerduveskytte, eller rättare sagt grenen sporting och detta visade sig vara riktigt roligt! Nya grannen Johan (tillika gamla högstadieklasskompisen) bjöd med oss ut till skjutbanan för att testa lite. Eller egentligen bjöd han med Johannes men jag är ju inte den som är den så jag hängde på jag med :)

Det är ju lite märkligt med för ända sedan vi såg OS-finalen i trapp har vi pratat en del om detta och att jag gärna skulle vilja testa så mycket skoj att det redan blev av!

Min tanke var väl att det skulle vara skoj att träffa någon av lerduvorna men till min stora förvåning (och stolthet) gick det riktigt riktigt bra och jag träffade betydligt fler än missade faktiskt! Sporting ska efterlikna en jägares verklighet så man gick runt på olika stationer och sköt på duvor som kom från alla dess håll och vinklar. Med tanke på att jag aldrig egentligen hållit i ett riktigt gevär innan så var det riktigt skoj att få träff. Jag bjuder på en liten stilstudie! (och så ska jag försöka ordna en kontorsträff med jobbet där ute snart...)

Såna här  skulle vi träffa, fast modellen lite större.

Johannes i full gång

Åhhh hej

Snygg stil?

Dessa kom högt men gick att träffa de med!

Jag o bössan :)



1 kommentar: