23 augusti 2012

Atteviks me like!

Sååå många gånger jag har hört att jag är lite knäpp som lämnar in min bil på service hos Atteviks fortfarande för de är ju så vansinnigt dyra (fika på jobbet-snack typ) men igår så fick jag nog valuta för pengarna. Sen att jag tycker det är smidigt att lämna bilen där för det är ett par hundra meter att gå till jobbet och jag vet hur allt fungerar har ju också gjort att det är enkelt att lämna den där. Har haft problem med vänster bakdörr hela sommaren och den har på sista tiden gått helt i baklås vilket har varit lite granna irriterande. När jag nu ändå skulle göra en service på bilen bad jag att de skulle titta på dörren med.

Lite jobbigt kändes det när jag lämnade bilen och de sa att det antagligen är låskistan som måste bytas ut och antingen kan de få upp dörren med hjälp av lite bankande men annars skulle de bli tvungna att riva upp inredningen inifrån för att komma åt några skruvar osv och detta skulle kunna ta flera timmar. Jag såg liksom att pengarna flyga iväg, ja de gav mig ett pris på ca 3500-4000 + servicen då på 1800 och när man numera mäter pengar i möbelväg så kanske det finaste matbordet försvann där...

Men men!

Jag bad att de skulle ringa mig när de visste mer och det visade sig att de fått upp dörren men att det antagligen skulle ligga runt 4000 att byta låskitan och jag sa helt enkelt att jag skulle fundera lite på detta. Döm min förvåning när de en halvtimme senare ringer och säger att de gör detta helt gratis! Ja för jag hade ju servat bilen hos dem varje år, köpt den där, och den är ju inte så gammal. Mycket glad Hanna resten av dagen vill jag lova! Nej, det vart ingen fin champagneflaska som kollegorna tyckte jag skulle unna mig och  inte ens heller en trisslott. Men ett fint matbordet finns i sikte igen i alla fall ;)

Voila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar