9 augusti 2012

Goda grannar

Jag hade faktiskt tänkt att försöka ge mig på att göra svart vinbärs-saft i år men har väl inte riktigt fått tummen ur. Ja vi har ju inte varit hemma särskilt mycket heller så det kanske inte är så konstigt heller i och för sig. Men då är det bra med goda grannar! Självklart har jag erbjudit att de får plocka från mitt svart vinbärs-träd och mycket glad blir man när det knackar på dörren och famnen är full med saft från mina vinbär + klarbärssaft och klarbärssylt (el marmelad?).

Tack Marianne!

Frågan är nu bara vem som ska dricka upp saften, självklart har vi smakat av dem men vi är ju inga saftdrickare direkt... men visst är det mysigt med lite hemmagjort menar jag :)

Saft i stora lass

1 kommentar:

  1. Ja som på den gamla goda tiden.......med hemmagjort.....

    SvaraRadera