22 oktober 2011

Tango nuevo!

Jo jag har ju en förkärlek till tango, så är det helt klart. Otroligt passionerat, vackert, sorgset, glatt, långsamt, snabbt, nära, varmt, o allt detta och ännu mer på en och samma gång. Lägg till det en proffsig kammarorkester med otroligt duktiga stråkar och till råga på allt ett accordeon-proffs. Kan det bli bättre?

Gårdagskvällen spenderades med andra ord i Växjö konserthus där Musica Vitae bjöd på konsert och Helana Fransson och Tobias Wallin från let's dance bjöd på tango (inte min tangodanspartner då men nästan i alla fall ;)) Jag tackar smålandsposten för reklamen (man borde ha bättre koll på när sådana här trevliga föreställningar är på gång) och biljettcentrum för de inte sålt slut på alla biljetter.



Vi njöt till fullo av denna föreställning och nu står min fiol och ler mot mig i sin hörna, dags att damma av den lite kanske... eller inte kanske utan ja det är dags. Någon som är sugen på att lira lite?

Får se till att hitta någon tango-skola med någon dag... vore ju otroligt kul! Och ja, jag ska låta dig föra mig, jag lovar...

Mamma, de kommer till Ystad den 24 oktober så tycker du ska ta med dig någon väninna och gå dit, helt klart!

Hittade ett litet YouTube-klipp från repetitionen som ni kan kika på, ni som inte var där. Varsågoda!


1 kommentar:

  1. Fick nöja mig med klippet från You Tube - synd att jag missade det i verkligheten. Gillar också tango - kanske ska jag börja dansa?

    SvaraRadera