11 oktober 2011

En buss som är god

Bussåkande unge som man var i så många år pga att man bodde på landet så ska man inte gilla att åka buss nu när man är vuxen. Och nej, buss är inget för mig, det har jag helt enkelt åkt tillräcklig i mitt liv. Obs! Ett stort undantag för rosa bussar, detta gäller inte dem!

Det finns dock en icke rosa buss som är god och det är den mellan Gävle och Sandviken. Där får jag alltid ett stort leende på läpparna och ett pirr i magen. Det beror inte på att man rätt så ofta (i alla fall 50% av alla gånger) får frågan om man ska ha vuxenbiljett trots att även det ger ett stort + förstås :) Nej, det beror på ett fint sms för snart ett år sedan som gjorde att jag satt där o fnittrade som en liten fjortis. Och då visste jag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar