10 oktober 2011

En champagnefrukost att fixa

Igår var det dags att sätta mitt officiella handikapp på prov på en "riktig" golfbana och 18 lååånga hål... Att hålla koncentrationen på topp under 18 hål är inte det lättaste och någon mer frusterande sport finns nog inte. Eller är golf kanske inte en sport utan en livslång sysselsättning som en av våra medspelare sa (som hängde på oss under några hål). Detta betyder alltså att jag inte bara spelade med J utan även två helt vilt främmande människor...

Så vart har nerverna tagit vägen som man hade när man var yngre. Hur har man någonsin haft modet att spela ett solostycke på fiolen eller läsa dikter inför ett fullsatt konserthus?! Jag är imponerad av mig själv, ja, för dåtida händelser alltså.

Men det var trevliga människor vi träffade på som peppade, berömde lite (jag hade faktiskt underbara inspel igår) och gav tips (som mottogs väldigt motvilligt i början men som faktiskt fungerade...). Tur man fick veta efteråt att en av dem var underklädesförsäljare annars hade man väl trott att han kollade in storlekar istället för golfsvingen... Ja man träffar alla möjliga människor på golfbanan helt enkelt! Men men, med en förlust på 4 poäng så lovar jag att fixa den bästa champagnefrukosten någonsin :)


Underbart höstigt golfväder!

Efter en halvdag ute på golfbanan blev det en helkväll på bion. Niceville såg vi vilken jag kan rekommendera, en riktig feel good-film! Blir nog till att läsa boken snart framöver.

4 kommentarer:

  1. Såg Niceville på förhandsvisningen för ett par veckor sedan - helt super.... mamma

    SvaraRadera
  2. Älskar champangefrukost - men har nog aldrig blivit bjuden på något???? undar varför??? kanske för att jag är van att fixa allt själv??

    SvaraRadera
  3. På tal om film så såg jag En enkel till Antibe i förgår tillsammans med Eva. Vi lovade varandera att hjälpa varandra på ålderns dag så att vi kan sticka iväg när vi har lust till varmare breddgrader.....En mycket sevärd och tänkvärd film!

    SvaraRadera
  4. Låter bra det mamma! & jag får ta o bjuda dig på en champagnefrukost när det finns möjlighet! Kram

    SvaraRadera