6 maj 2012

Till huset

Idag vart det en liten utflykt till Kosta för att inhandla en fin liten sak till huset. Nu är jag ägare av ett superfint syskrin från början av 1900-talet. Kommer bli toppen till alla sy- och handarbetsgrejer sedan! Just nu får syskrinet vila lite i Lessebo då vi ju inte har allt för gott om plats här i lyan. Tusen tack S & E för hjälpen med det!

Fick äntligen tid att även gå in i danska design-affären i Lessebo, många gånger har man åkt förbi och inte riktigt hunnit men nu så! Jo, lite väl dyrt är det där men med bästa fynddamen Johanna så hittade vi till en hög med affischer och däribland en superfin en som kommer passa perfekt till huset i färg- och formväg. En dansk designer, Per Arnoldi, står för designen och efter att jag betalat min 100-lapp undrade affärsägaren om jag ville skriva ner designerns namn men så sa jag så fint att "ja men den är ju signerad så det står på affischen". Det hade han ju inte sett sa han då lite ångerfull. Jag tolkar det som om den hade varit betydligt dyrare om han hade haft koll på det. Kul och tack säger jag :) Vad säger ni?

Syskrinet

Fina framtida tavlan

2 kommentarer:

  1. Vilket läcker syskrin!! Och läcker tavla! Du har smak!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nog ärvt det efter dig kära mor!

      Radera