18 maj 2012

I lilla frankrike-påsen

Har ju missat att berätta vad vi hade i Le petit France-påsen! Detta härliga café på Kungsholmen bjöd på följande mumsigt: Pain au chocolat, macarons, éclaire au chokolat och "kanelbylle". Vi skulle ha suttit där o ätit något gott tänkte vi men fullt det var så det blev detta lite smått o gott som vi fick med oss hem istället. Kul även att de pratar franska med alla kunder, är det franskt så är det liksom :)

(Måste ju dock avslöja att mina éclairs är ett strå vassare, helt ärligt så är det faktiskt så. Inte lika söta som dessa var helt enkelt men visst, de var naturligtvis goda dessa med...)

Ägaren till caféet (om jag nu har läst rätt) har även kommit ut med en rätt så ny kok/bakbok " Den franske bagaren". Någon som har kikat i den? Låter ju onekligen intressant tycker jag! (När är det nu jag fyller år jag som aldrig kommer på något bra att önska mig....)

Gott!



1 kommentar: