21 maj 2012

Sightseeing

Då det vart flyg upp igår kväll och hyrbil från Arlanda så har kollegan Martin o jag idag rest runt i härliga sandvikstrakter... Saken är den att jag har varit nyfiken på att se hur stort kungsberget är, skidanläggningen närmast Sandviken, och jag blev glatt överraskad över för det var betydligt större än jag trott. Får la ta med skidstrassen upp i vinter om jag är kvar här fortfarande då...

När vi ändå var ute på vår roadtripp insåg vi att vi var ytterst nära prins Daniels hemtrakter så vi åkte o kollade in ockelbos icaaffär, bibliotek och simhall. Ja för mycket mer än så fanns det inte inne i centrum. Vi hade ju förväntat oss banderoller och diverse bakverk med mera med anledning av estelles dop imorgon men icke.
Besvikna styrde vi kosan mot Gävle igen med mig som kartläsare och trots misstro från föraren hittade vi på buckliga skogsvägar helt rätt från början :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar