4 maj 2012

Förlängning av Paris

Jodå, lite godsaker hade vi allt med hem till Sverige igen. Eller egentligen bara en sakutöver macaronsen  men en mycket god sak :) Jag pratar naturligtvis om fois gras - gåslever. Denna delikatess borde alla smaka och därför blev det ett inköp på flygplatsen på vägen hem så min älskling skulle få sig en upplevelse i matväg. Jo visst, vi borde kanske ha testat på plats men så blev det inte.

Sååå, tänk er lite fois gras, parmaskinka fylld med chèvre och ruccola och så en fetaostpaj på det så har ni vårt fredagsmys ikväll! Tog en sväng på systemet med och frågade efter ett vin som passade till detta och jag kan väl bara säga att man verkligen fick vad man betalade för!!! Bättre vitt vin var det läääängesedan jag smakade.

Vi pratade ju igår på *ruset om vardagslyx och detta är väl vad som ingår i denna kategori tycker jag allt. Och JA Johanna, det finns fois gras kvar så kom gärna förbi på en smakbit! (vi köpte nog mer än vad vi trodde).

Fredagsbak vart det med ja råkade jag ju berätta innan... får återkomma lite imorgon angående det tror jag (står frågande i köket och undrar vad som gick fel...). Får bli någon annan efterrätt ikväll helt enkelt.

Förresten, det är ju helg igen! Känns helt fantastiskt underbart :)

Parma med chèvre

Gåslever som smälter i munnen

Fetaostpaj

2 kommentarer:

  1. Hmm.....- här blev det bara en räkmacka som även Jönsson fick del av.....Ha en underbar kväll!!

    SvaraRadera