6 september 2012

Vatten över huvudet?!

Vad har jag nu egentligen gett mig in på?! Kommer den någonsin bli klar? Jo, jag ska berätta lite närmare... Jag tänker så här; första "egna" julen i ett eget hus = gran ska vi ha = en fin julgransmatta under granen är ju ett måste.

Och nej, jag är ju inte av den typen som går till Hemtex och köper något man gillar lite så där halvmycket utan här ska slås på stort! Det skadar ju inte heller att jag älskar att brodera och tycker det är bästa sysselsättningen nu på kvällarna när hösten smyger sig in.

Efter mycket velande om vilket motiv jag nu skulle välja föll smaken på ett julgranspyntande tomtepar. Inte lätt att välja för man ska ju inte bara gilla den i år utan förhoppningsvis många många år framöver. Så kom då mitt broderipaket hem och jag började svettas lite smått... Okej, korsstygn är något av de enklaste broderisätten men att inte ens få en liten hint om var man ska börja kändes oerhört jobbigt. Bara att börja räkna från mitten alltså och nu sitter jag och hoppas att jag har räknat rätt helt enkelt. Annars blir det väl att kapa ett tomteben någonstans ;)

Sååå... hur hög är sannolikheten att denna blir klar till denna jul?! Vågar inte svara på den frågan men förhoppningsvis slutar det i alla fall inte med att julgransmattan blir klar av mormors flinka fingrar (inte alls riktat till dig mamma :))

Håll tummarna för att detta "lilla" projekt nu ska gå fint!

Hmm... var börja?!

Jo då, trätofflorna ska nog få plats... (hoppas jag)

Så här fin är den tänkt att bli i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Oj, vad fin. Men vilket jobb. Tur att du börjat redan nu. Lycka till! /Rebecca

    SvaraRadera
  2. Nä jag känner mig inte alls träffad :-)) Förstår vinken, men vem vet kanske den hamnar hos din morsa för att bli klar......tror egentiligen inte det, bara du fixar den till denna julen, sedan vet man inte hur mycket tid du får........kramiz

    SvaraRadera