3 september 2012

Bugg it

Så har jag varit på min allra första bugglektion, det hade jag då aldrig trott om mig själv för några år sedan... Men det är ju faktiskt så att det är rätt skoj att bugga, i alla fall ser det väldans skoj ut när de som kan bugga buggar. Nu har jag ju även en sambo som har tävlat i bugg i unga dar så visst är det inte mer än rätt att vi lär oss tillsammans nu!

Men jag vet inte, självklart skulle man byta partner i ett kör under lektionen vilket resulterade i spritandedräkt, dålig andedräkt, svettiga händer, spagettiarmar, lite väl kramiga och karlar med ingen taktkänsla alls... Privatlektioner, finns det?!

Men men, ett par grundsteg mer i vetskapen så svängde Johannes om mig som aldrig förr på dansgolvet där hemma senare på kvällen sen :) Så frågan är hur mycket kommer man att lära sig under kursen? (jag vet inte ens hur många gånger det är kom jag på nu...) Sedan är det ju det där att man ska vara hemma med när kursdagarna är, vi har på något sätt planerat upp alla helger i september utom en (fyra helger av fem) och sedan är ju jag och far i Sandviken lite då och då. Vi får se vad utgången av detta blir! Kika här för lite bilder på höger, vänster, höger, vänster-övningen vi började med, ja jag sa väl att vi är nybörjare?!

1 kommentar:

  1. Hmm ser kul ut! Har ju själv gått några kurser och har upplevt ungefär samma - spagettiarmar och kramgoa - alltså de tror själva det - gubbar

    SvaraRadera