22 juli 2012

Trolling på Vättern

I fredags hade vi en heldag på Vättern med fiske på hög nivå! Tusen tack för denna trevliga utflykt! Vi utgick från Vadstena med strålande solsken och for västerut mot Karlsborg för att lägga i våra spön. Det dröjde inte många minuter innan det nappade och redan efter 40 minuter hade vi fått tre fina rödingar i vår fångst! (Att det sedan inte hände allt för mycket resterande 5 timmar ska vi kanske inte prata så högt om...). Eller jo, Johannes hade en rätt stor Öring på kroken med som tyvärr släppte och ett par ynglingar fick vi med som fick simma åter fritt och växa till sig lite till.

Denna utflykt var riktigt skoj tyckte jag och ännu bättre trivdes mannen min till min glädje! Visst, lite motigt blev det när regnet hittade fram, vågorna vart vita och jag kände av sjön en del men jag kunde ju inte direkt klaga när mina kära brorsbarn på 5 och 3 var sååå duktiga i båten! Om någon blir sugen på en liknande fisketripp så finns mer info på trolling.se.

Nu har vi varit hemma en sväng, spelat fotbollsgolf med bästa väninnorna och hunnit packa om väskorna för imorgon blir det 35-årssupriseresa för sedan flyga vidare söderut mot värmen :)

Full fart!

Första fångsten = Lycka!

Här drar jag upp min första firre :)

Glad?! Jodå... ;)


Två av rödingarna

Tillbaka i Vadstena hamn

Middagen tillreds av experten!

1 kommentar:

  1. Oh ser kul ut med lite fart på fiskebåten! Bra att jag fick veta att Johannes är expert på fisk - nu får Du - Johannes fixa fina fisken nästa gång svärmor kommer på besök!!! Jag älskar röding! bla.....

    SvaraRadera