2 juli 2012

Det går undan


Ja på en vecka har det hänt mycket med huset. I lördags förmiddag tog vi en tur dit för att få gå lite på våra ägor och byggarna skulle efter kaffepausen precis börja att lägga taket. Jodå, så här ser ni vår baksida där vi får en härlig uteplats i eftermiddags- och kvällssol. Inte så tokigt med förmiddagssol heller ett par meter ut i trädgården så ser ju ut att bli prima det där.

Vi fick inte chans att gå in i vårt egna hus, däremot två andra som var halvfärdigt och ännu mer halvfärdigt så nu har vi fått se lite hur grannarna har valt med kakel o klinker igen, alltid lika intressant. Det är nog så att husen kommer att bli väldans olika när de väl är klara sedan men det är ju bara positivt tycker jag.

Nej, några kakor hade jag inte till byggarna denna gång (inte trodde jag de jobbade lördagar) men tills en annan gång får det nog bli något bak...

Baksidan (x2)

Framsidan

6 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut! Spännande!
    /Ebba

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket stort hus - tänk om hade så där mycket plats att bre ut sig på. /Rebecca

    SvaraRadera
  3. Kul ni tycker det ser fint ut :) Mycket spännande är det och jag får nypa mig i armen fortfarande då och då... Rebecca, det finns många hus här nere och jobb kan jag säkerligen fixa till er ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja, det kanske är något att fundera på :)
    /Rebecca

    SvaraRadera
  5. Verkligen nice! Å med det tempot är det väl klart till på sön? :)

    SvaraRadera
  6. Ja man hade ju kunnat hoppas på det... Vi lääääängtar!!!

    SvaraRadera