14 juli 2012

Roadtrippen

Nu (efter två nätters gooood och låååång sömn) ska jag äntligen blogga lite om min, Minis och Johannas roadtrip. Inte ofta man sover nio timmar i sträck, två dagar i rad men jo, det var det som behövdes uppenbarligen :) Förutom de lite mindre bra sovvanorna (som jag även skyller på upplåsbar madrass, snarkningar och alldeles för högljudd fläkt) har vår roadtripp varit väldans trevlig!

Vi (läs Minis mat-o-sovklocka) tog tid på oss nedåt och efter ett stopp hos Lars Duva stannade vi sedan i Åhus där vi fick planer på att öppna "glassflottan" där vid hamnen för visst behövdes det ännu ett ställe att sälja glass på bredvid Glasspråmen, Glassbåten och Glasskjutan (eller vad det nu var de hette)... Efter Åhus vart det ett fikastopp i Brösarp där vi hittade mysigaste fiket och funderade på att komma tillbaka till frukostbuffén dagen efter (eller inte).

Blivande glassflottan här bredvid

Mini var nöjd med fikastopp

mmmm

Andra dagen spenderade vi i Ystad, denna mysiga och härliga stad! Vi promenerade på mammas gamla lugna gata, lunchade gott på Hartmans, strosade igenom internationella matfestivalen och vart besvikna över de få (en?!) smakproverna men en liten (stor) fudgebit fick följa med oss tillbaka, trots svårheterna i att välja smak. Inte riktigt min grej det där med fudge dock men det ser ju otroligt gott ut! Vi hann ju även med lite strandhäng när solen visade sig och på kvällen vart det även mys med mor min, alltid lika trevligt!


Ja, vi är i Ystad! (och tant Hanna som matat mig så har därför lasagne överallt...)

Mammas gamla lugna gata

God lunch!

Fudge i stora lass

Gillar strandhäng

Gott om plats vid nedfart 5 (7:an man ska akta sig för)

Mys!


Sista dagen visade sig sömnlösheten lite så man kunde leka med maten en sväng. Jag lärde Mini lite hyss och sedan blev det besök hos Olof Viktor och ett par design- och loppisställen innan kosan for hemåt igen. Tusen tack för trevliga semesterdagar och sällskap!


Ops...

Bästa resesällskapet!

1 kommentar:

  1. Tack för hjärtat men det var borta när jag kom hem!
    Hälsa på snart igen!!!! Kram kram

    SvaraRadera