17 juli 2012

K + K

Ja igår vart det ju en andra roadtrip för denna semester, denna gång till Karlskrona och Kristianopel! På vägen genom Tingsryd var jag ju först tvungen att se fenomenet Börjes men hungriga var vi inte så det vart ingen 20-kronorsräkmacka denna gång och fler gånger lär jag nog inte åka dit....

Det var inte bara på Börjes jag inte varit innan utan även i Karlskrona så det var trevligt att se denna stad. Marinmuseet var trevligt men jag hade ju mest sett fram emot att äääntligen få besöka Glassiären! Detta glasställe som jag hört så mycket om i många år pga dess otroligt stora glassar (en kula = tre normala typ). Märk min besvikelse när jag insåg att lilla jag aldrig kommer orka att stå i den kö som det hade bildats för lite glass. Så glassiären får det bli en annan gång!

Vi for istället vidare mot Konstantinopel som jag också hört ska vara en mysig liten by och det var det minsann! På en liten ö, omringad av en mur som danskarna byggde på 1600-talet, tog vi oss en god fika och vandrade sedan runt på muren en sväng innan vi for hemåt igen på kringelkrokiga vägar genom småländska skogar... sa jag skooooogar?!

Nja...

Pampigt!

Under vattenytan

På ytan

Kö, kö, kö, kö.... :( (o folk som inte kan bestämma sig antar jag?!)

Kristianopel

Promenixar

O så lite käääärlek  på det <3

2 kommentarer:

  1. Hi hi! Jag och Johan besökte också Börjes för ett tag sedan då vi heller aldrig varit där. Men vi är beredda att hålla med dig om att dit kommer vi inte åka tillbaka :) Glassiärene däremot, herregud så gott, synd att du inte orkade med kön, det är så mycket värt det ska du veta. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Börjes motsvarade nog inte riktigt förväntningarna... ;) (eller hade jag några?!) Får ta glassiären en annan gång då helt enkelt, det såg ju väldans gott ut...!

      Radera