25 januari 2012

Att jobba hemifrån

Jag måste ju säga att mitt jobb är rätt så smidigt för jag kan jobba i stort sett vart som helst, så länge jag har internetuppkoppling och dator med mig vill säga. Men det är skönt att komma till sitt kontor med bra skärm, underbar stol och höj/sänkbart skrivbord (sedan är ju saknaden stor efter vissa dock...).

Ofrivilligt har jag denna vecka dock jobbat hemifrån för jag möttes av en inte allt för rolig syn i fredags när jag var tillbaka på kontoret efter en vecka i Sandviken. Ja, jag kan förstå komiken i det hela, men Nej, det är inte roligt. Inte ett dugg roligt. Visst, det hade varit ok om jag hade fått ett samtal om läget men icke sa nicke. Vad skulle ni själva säga om ni kom till kontoret och din plats såg ut så här?

Tack för den...
Jag tog helt enkelt mitt pick o pack o har suttit på en lite mjukare variant av en pinnstol här hemma istället... Snurrar runt runt gör den i alla fall om man råkar få tråkigt. Mycket har det varit att göra med då deadline börjar närma sig. Verkar inte heller som om jag är saknad direkt...

En positiv sak är att man när som helst kan sätta på en god kopp kaffe och veta att det finns mjölk i kylskåpet. Extra glad blir man när man hittar finfint julklappskaffe i skåpet som lite hade glömts bort. Får nog bli en sådan kopp imorgon igen :)

2 kommentarer:

  1. Då ser jag fram mot detta kaffe i morgon? :)

    SvaraRadera
  2. Ja då ska du få en fin kopp av detta slag :) Havremjölk har jag dock dåligt om...

    SvaraRadera