10 november 2012

Stockholm i mitt hjärta

Ja jag har ju en förkärlek till vår huvudstad, så är det bara. Så det är ju lite extra roligt att Martin och Martina har bosatt sig här uppe, fast jag egentligen förstås hade velat haft dem i Växjö...

Jag hoppade i alla fall av tåget häri torsdags och jobbade från blomsterkungskontoret igår istället. Dock tog jag ett par timmar ledigt igår eftermiddag för att få några timmar på stan i lugn och ro. Så det vart lite strosande på söder, genom gamla stan och upp till NK och Mood och lite däremellan. Ja, det var fortfarande stort polispådrag utanför stadsministerns hus men jag vågade inte riktigt hoppa framför filmkamerorna och vinka till er...

En sak jag undrar bara, hur kommer det sig att man inte kan hitta en enkel liten ostafralla här i storstaden?! Är det bara vi smålänningar som tycker om detta fenomen? Jag menar, när man är lite småhungrig (behöver fylla på med lite energi) och inte önskar en hel måltid i form av en stor fylld baguette eller en sockerbomb som en gigantisk kanelbulle, hur gör man då här uppe?! Får väl erkänna att det i mitt fall igår vart den där sockerbomben som tur väl var god i alla fall!

Nu har jag varit vaken i två timmar och bara vääääntar på att de andra slöfockarna ska VAKNA!!! (När vart jag morgonpigg???)


På promenix!

By night

Finfina underlägg från NK, o de där Napulla-ljusstakarna var lika fina live som på bild!

Mood-toaletterna, en sån här kanske vi skulle haft... eller inte...

Sockerbomb



1 kommentar:

  1. Toaletterna i Mood gallerian reagerade jag också på, obekväma och så spolade de av sig själv några gånger för mycket.

    Kom till Kista nästa gång, här finns massor av ostfrallor :)

    /Rebecca

    SvaraRadera