8 juni 2012

Lite Gotland

Jo, förra helgen utspelades ju som ni vet på Gotland. Jag har ju redan visat er mina ovetande kunskaper i gotländska stångaspelens gren "herre pa stangg" som ju är det riktiga namnet på gotländska. Men det hände ju mer där på ön förstås.

Måste ju börja med den härliga båtresan över då vissa av oss helt plötsligt kände att vi lämnade svensk mark och engelskan blev språk nummer ett. Stol fick vi tag på i alla fall men whiskeyn blev däremot omhändertagen. Men med kvitto om kvarvarande mängd kände sig alla lugna igen och kunde slappa resten av turen över.


På fredagen var det konferensdag med intressanta ämnen att diskutera, däribland google apps, utbildningar och hör och häpna, silversmide! Jag menar, man måste ju hålla sig framme liksom  :)
Kvällen bjöd på en härlig mat och skrattfest i ruin och på munkkällaren. Första gången ute i vimlet fleece och haglövsjacka och ej att förglömma, boken jag fick! I boken ska visst ett mord ha begåtts på hotellet vi bodde på så blir fin sommarläsning det.

På väg till ruinen

Eldshow

Mycket trevlig kollega från Götelaborg
 
Boken är med!

Joel underhåller

Fler trevliga kollegor och boken!

Lite regn på vägen hem men boken är med!

Lördagen bjöd på lite sightseeing och lekar i gotländsk anda och slutade med god middag och dans natten lång. Jag blev snurrad som aldrig förr i en bugg och undrar fortfarande hur vid min kjol egentligen var... jaja, jag bjuder på den helt enkelt! Hur som helst, det är ju (som jag ju egentligen redan visste) jädrans skoj att dansa! Allt som allt så hade vi en mycket trevlig konferenshelg på ön!

Härligt väder!

Lite kärlek <3

Stångstörtning - åhhh hej

Röj när "avalonbandet" spelar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar