5 december 2011

Jag ser det snöar

Ja nu äntligen kom den första snön i morse och genast blev julstämningen lite bättre tycker jag allt! Jag hör ju till dem som tycker det ska vara snö på vintern, kanske inte riktigt så mycket snö som det varit de två sista åren men hellre det är regn och rusk, helt klart!



Denna vecka är en Sandvik-vecka och jag hade helt klart förväntat mig mycket mer snö här uppe men förvånad blev jag då jag möttes av barmark. Kanske jag i alla fall inte lyckas återupprepa förra höstens bravader då jag fick traska här uppe med Converse i djup snö (läder i och för sig men trots allt de igenkännande lufthålen på sidan...). Inga Converse denna gång men dock endast höstskor så vi får se om jag klarar mig! Premiär för vinterjackan fick det bli i alla fall.

Jag hoppas innerligt på att denna vecka går fort, det är mycket som ska hinna med så hipp som happ är det kanske (förhoppningsvis) torsdag och jag sitter på tåget hem igen.

Vill även passa på att tacka för två väldiga ytterligheter i helgen som gått.
Tack för det fina farväl som vi fick ta av farmor i fredags, det hade ni ordnat otroligt fint. Många näsdukar gick det åt men också många minnen kom fram. Jag undrar fortfarande vem det var som bestämde att vi skulle sjunga "Stad i ljus" för 21 år sedan...?!
Tack Karlshamnskontoret för en hejdundrandes trevlig julfest, de lurviga fick sig en rejäl omgång och fler historier skevs till nästa upplaga av Jeopardy om den kommer någong gång :)

2 kommentarer:

  1. Och nu ÄR det torsdag!!!!!!!! /Bo

    SvaraRadera
  2. Ja det ÄR det!!!!!! Hoppas bara man kommer hem nu...

    SvaraRadera