8 december 2011

Intuition

Ja sin intuition ska man kanske börja lita på lite mer. I förmiddags vandrade tankarna omkring i att man kanske skulle unna sig att åka taxi in till Gävle istället för buss. Men nej, istället tänkte jag ta en tidigare buss än vad som egentligen behövs för att vara på den säkra tiden att hinna med tåget. Men så lätt gick det inte nej, den tidiga bussen dök aldrig upp och någon taxi gick då inte få tag på försås. Min gissning är att det finns max 1 taxibil i Sandviken, eller på sin höjd 2 (*suck*). När sedan nästa buss visade sig vara väldans sen så blev det problem så jo, jag missade mitt tåg med en så där 3 minuter. Jätteglad är jag! NOT.

Jaja, SJ är trevliga o försöker hjälpa, men nästa X2000 från Stockholm är dock fullbokat så de kunde inte boka in mig på det. De ringde X-trafik som nu har lovat att fixa plats åt mig på det tåget ändå... ja vi undrar nog alla hur det ska gå till. Fick en superfin liten biljett att visa upp i alla fall. Snälla alla, håll tummar o tår att jag kommer hem till min älskling  någon gång i kväller <3

Hoppas nu X-trafik håller vad de lovar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar