10 februari 2014

Den där koftan

Ja då passar äntligen den där koftan som jag stickade till Idun innan hon föddes. Det var ju första saken som jag stickade sedan högstadiet så mina förväntningar var väl inte allt för höga men jag trodde ju ändå att det skulle bli en av Iduns första koftor. Ja för jag stickade efter storlek 1-3 månader men när koftan var klar insåg jag att den var alldeles alldeles för stor. Först NU, när stumpan är 10,5 månad passar den minsann! Ja, det var ju tur att jag kikade i hennes garderob häromdagen, annars hade den helt glömts bort. 

Man får inte kika för nära på koftan dock, nybörjarkofta är det ju trots allt. Och att knapparna inte alls sitter med jämna mellanrum är väl bara charmigt eller?!? :)

Och så det där med att försöka fånga stumpan i koftan också, inte det lättaste då telefonen är något av det roligaste som finns just nu. Så jag bjuder på ett par halvdana bilder och en jätteglad tös! ;)


Sötgöta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar