9 januari 2014

Mer skidåkning

Hemkomna och utvilade efter en vecka i fjällen får jag nog säga att vi är nu. Ja, det var en lång sträcka att köra MEN det gick faktiskt över förväntan att åka så långt med en 9 månaders bebis. Lite stopp här och där, lite mutor (tacka vet jag smörgåsrån), lite mat och en massa bus i bilen så tog vi oss både upp och hem minsann!

Några saker tills nästa gång bara:

- Kör inte längre norrut än Mora, Sälen sägs ju vara fint... (fast jag tror att det var dåligt med snö där i år så det var nog bra att vi inte var där...)
- Ta med en barnvakt så båda kan åka skidor. Behöver man ju inte göra varje dag men då och då hade ju varit skoj...
- Bo i backen, kosta vad det kosta vill (vad det kostar kanske man först ska kolla innan man säger så dock...)
- Kan man även be om längre skidbackar??? Ja jag är väl bortskämd med alperna helt enkelt... Blir dock perfekt nästa år med svenska fjällen då lillstumpan ska börja åka om hon vill och vi vågar ;)

Det var dock riktigt mysigt att fira nyår med en massa snö!!! Göra snölyktor, försöka få igång engångsgrillarna och se en massa hejdundrande fyrverkerier på stjärnklar himmel är inte fy skam! Sedan att åka nästan själv i backarna då och då (speciellt på nyårsdagen, undrar varför) är ju toppen! Tack bästa 157 för att vi fick hänga på!

Skilodgen där nere (Nice Marie ;))

Fantastisk sol en av dagarna

Snökort...


Snygga snölyktor

Bästa nyårsförrätten a la "halv åtta hos mig"

Sista kvällen försökte vi grilla lite med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar