2 oktober 2012

Götelaborg

Helgen bjöd på härliga dagar i Göteborg hemma hos Marie, och Ebba var också på plats naturligtvis. Lite nya vinklar blev det denna gång av Göteborg då vi besökte Haga på lördagen vilket jag aldrig gjort förut. Mysiga kvarter med många fik och små butiker så detta rekommenderas till alla. Linnégatan som faktiskt hittas av turister har jag ju varit på förut men Haga hade jag totalt missat helt enkelt.

Vi gjorde också ett besök hos Bagaren & Kocken där en liten drömvärld öppnade sig för bakglada mig, lite för mycket att välja på att det knappt gick (tack för tålamodet tjejer) men ett par saker fick jag med mig hem så nu behöver jag fler tillfällen att baka tårtor för! Bring it! Fick även byta mina minigrytor som jag fått i fel färg i födelsedagspresent men döm min förvåning när jag fick reda på att jag inte börjat sparat på originalfärgen utan en annan så ja jag grämer mig fortfarande lite för detta. De jag bytte in var ju alltså helt enkelt den färgen jag egentligen skulle ha så ännu en miss av mig där (var ju bara att fortsätta samla på de röda då jag redan har sådana)...

Kvarterskrog med mycket god mat, drinkar och naturligtvis charader på lördagkvällen blev det som utlovat! Det där med charader borde man kanske öva lite på men bra för tankeknölarna tror jag minsann. Söndagen gick i böckernas tecken då bokmässan besöktes. Massvis med kändisar (till vår lycka) och några fler på besök där men jag missade tyvärr Roy, annars hade han gärna fått signera bakboken "sweets" till mig (klingar inte namnet vackert och gott...sa jag att jag ville ha tillfällen för att baka?!?)

En krämig och microvärmd carbonara fick vi i oss under denna dag med, fortfarande lite chockad, kan man åtminstonde inte ha micron i köket så kunderna slipper se att man betalar för microvärmd mat?!? Suckar lite... God var den i alla fall och all vitlöksdoft uppskattades där hemma på kvällen :)

Tusen tack Marie för en väldans trevlig helg! Yasuragi nästa, eller nästnästa gång då kanske!

Goda göteborgsräkor!

Fika i Haga

Marie, som har varit här förut

Haga

Charader, dock väldans märkliga...

Tequilaminnen, filmen kvar någonstans föresten???

Naturklassen på Tåkern


En av kändisarna

Alla avdelningar var inte lika välbesökta...

...som andra



1 kommentar:

  1. Ja visst är det mysigt i Haga:) Var där förra sommaren - hade också missat detta innan.

    SvaraRadera