22 oktober 2012

Bilförsäljare

Vi var och kikade på lite bilar i helgen och det är lite härligt att se att de gamla goda bilförsäljarna finns kvar. Och då menar jag de som endast pratar med mannen i sällskapet och inte bryr sig ett dugg om kvinnan. Ja vi träffade en sådan här klassisk bilförsäljare i helgen och jag kunde ju inget annat än att småle åt det och låta honom hållas :) Det var ju i alla fall inte intressant att höra vad jag jobbar med eller var jag kom ifrån eller något annat över huvud taget som han så mer än gärna frågade Johannes.

Om jag provkörde bilen vi var lite sugna på?! Öhhh, nej, inte vågade jag sätta mig bakom ratten, inte kan kvinnor köra bil inte... Eller sanningen var kanske att tålamodet hade börjat tryta lite för det var ju halvtimmen bakom lunchtid redan... ;)

4 kommentarer:

  1. Nu är det sex år sedan jag och Jocke köpte vår bil. Vi hade samma upplevelse. Möjligtvis att jag fick nån kommentar om hur många resväskor man kunde få in...

    Och när vi skulle provköra så lämnades nycklarna självklart till Jocke, men han bara backade och tittade på mig...

    Först skrattade vi bara åt det. Men sen blev jag arg, när samma sak hände flera gånger. Även om jag försökte leda samtalet så var det Jocke som fick svaren.

    Och detsamma hände när jag skulle köpa ny dator - av en ung tjej.

    Det börjar bli dags att byta upp oss igen. Ska bli spännande att se hur vi blir bemötta då.

    /Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis blir ni bättre bemötta! Vi var på ett ställe till och där var de helt annorlunda vilket var betydligt trevligare. Vad är ni sugna på att byta till för bil?

      Kram!

      Radera
    2. Vi har inte riktigt bestämt vad vi vill ha än.
      Men lagom till att tiden med barnvagn i bakluckan och bakåtvända barnstolar håller på att ta slut, har vi kommit fram till att vi vill ha en större bil. Gärna en kombi.
      Rebecca

      Radera
  2. Tjejer- besök bilaffärerna själva- ni må tro att säljarna kommer fram på direkten och fjäskar och har fina priser- men sedan tror de man är en idiot när de bjuder ett pris på den gamla bilen...... Nu har jag i alla fall sålt min lilla corsa, fick 9 lappar mer än vad säljarna har erbjudit - ska se hur det går nu när jag inte har någon bil att byta in med........

    SvaraRadera