21 augusti 2013

Två eror i graven

Ja förra veckan gick två eror i graven. Min lilla kära ettan är såld och finaste Johanna slutade på Avalon.

Vi tar väl ettan först, denna finfina bil som jag köpte ny 2008. Vi har fina minnen ihop och hon har skött sig alldeles utmärkt under dessa år. Jo det var ju så att till och med jag insåg att vi behöver en större bil efter vår roadtrip denna sommar. Att få med vagn, resesäng och packning till tre personer var ju smått omöjligt utan att packa i passagerarsätena vilket ju var lite jobbigt. Johannes har letat bil i ett halvår och så helt plötsligt dök det upp en Wolksvagen Passat som skulle passa oss utmärkt. Och efter lite övertalning och lite insidertips så gjorde vi slag i saken. Bye bye kära Golf men hej Passat med andra ord. Vi håller ju oss i alla fall till rätt märke så rätt så skönt att känna igen knappar och menyer och allt sånt tycker jag :)

Och så Johanna, min partner in crime på avalon (och utanför jobbet med i och för sig ;)) har nu blivit volvo-anställd. Känns ju inte alls kul men som tur är ska jag vara mammaledig ett tag till! Vi har ju jobbat sida vid sida nu i nio år så det kommer bli riktigt tomt. Vi kompletterar ju varandra hur bra som helst och är ett jäkla team tillsammans, synd att vi inte fått jobba mer i samma projekt johanna, vi hade ju gjort storverk!!! :) Men vem vet, någon gång i framtiden igen tror jag! Men jag är inte den som är den utan hoppas att du kommer trivas super på ditt nya jobb och gör storverk där istället vilket jag är säker på att du kommer göra :)


1 kommentar: