23 maj 2013

snyggt jobbat hm... NOT

Lite lagom arg så här på kvällskvisten idag. Köpte en t-shirt på hm för ett tag sedan, i riktigt snygg korallig färg. Visst, billig, så kvaliteten förväntade jag mig inte vara den bästa men att hitta tre hål i t-shirten efter en användning hade jag inte förväntat mig. Så tillbaka gick jag till hm och fick byta till en ny t-shirt. Döm min förvåning att jag igår hittade ett hål på den nya t-shirten med, trist trist och bara att inse att kvaliteten är efter priset, på allvar denna gång. Så en tripp idag igen fick det bli till hm för att lämna tillbaka t-shirten för en ny chans skulle den inte få. Men då var priset sänkt kraftigt på den så då valde jag att ta den sista tshirten som fanns kvar i min storlek ändå (jag hittade inte mitt kvitto så kunde bara få dagspriset tillbaka). Det var dock ingen lapp på den nya t-shirten men vad gjorde det tänkte jag... Ja kan ni lista ut vad som nu har hänt?

Jodå, min lilla amningshjärna fick en idé nu ikväll när jag packade upp påsen, kunde det vara så att jag nu kommit hem med den första t-shirten som jag lämnat tillbaka?!?! jodå, så är fallet. Mycket mysigt att de försöker sälja kläder som är använda och tvättade av någon annan. Verkligen mysigt.

Så nu blir det ytterligare en tripp ner till stan för att skälla lite denna gång. Synd att jag inte är gravid och hade mina ypperliga skällfasoner kvar, då hade det slått lågor ;)

1 kommentar: